vrijdag 30 november 2012

week 12

Ook bij de grote leerlingen begint de komst van de Sint stilaan voelbaar te worden.
Dinsdag werd de rust al een eerste keer verstoord door geklop op de deur. Dit keer vlogen er geen losse letterkoekjes door de lucht, maar 8 doosjes vol.... Het zijn gekke Pieten in Het Noordveld! De meetles was vlug vergeten en er werd overal naar koekjes gezocht. Sven wou wel eens kijken waar die Pieten heen waren en kroop door het venster om ze te zoeken!
 



Na de speeltijd oefenden we nog eens ons dansje met juf Martine en daarna gingen we eventjes bekomen op het waterbed in de snoezelruimte. 


Woensdag werd er flink gewerkt. De oefeningen waren deze week aangepast aan het thema van Sinterklass, maar waren soms echt wel moeilijk. We leerden o.a. een sudoku maken met prentjes van Sinterklaas.

Woensdagnamiddag gingen Keana, Britt, Sven en Petrouschka zwemmen in Izegem. Ze deden er allerlei opdrachten en het was superleuk!



Donderdag gingen we met de bus naar het zwembad, omdat het zo hard regende.


In de namiddag mochten de kinderen eens zelf voor Sinterklaas spelen en over elkaar een tekst schrijven voor in het grote Sinterklaasboek. Sommige kinderen werkten met Sprinto op de computer, Cathérine hield het liever bij potlood en papier. Daarna wilden de kinderen ook graag het werk van Sinterklaas afmaken: dus moest iedereen om beurt bij Sint en Piet komen, luisteren naar wat in het boek stond én een opdrachtje doen. Er werd heel wat afgelachen! Ook juf Marleen en juf Rita moesten op de knieën voor de Sint!


Vrijdag was er opnieuw een verrassing tijdens het werken. Juf Els van de crea kwam de stoeltjes en het tafeltje brengen waaraan we al lang gewerkt hebben. Ze zijn nu helemaal af en we zijn supertrots op het resultaat! Alles zelf gezaagd en geschilderd! Onze zithoek ziet er kleurrijk en mooi uit. Ideaal voor een spelletje 'Vlotte geesten' ;-)



6 opmerkingen:

  1. dag juf marleen
    ik vond hed leuk deese week
    ik vond hed pikniek raapen leuk
    ik vond hed waterbed leuk
    ik vond hed sudoku leuk
    ik vond hed zwemmen leuk ik vond het opdrachten leuk ik wil dat nog eens doen
    ik vond hed leuk voor Sinterklaas en zwarten piet de speelen
    ik was blij dat omse stoelen en omsen taavel klaar ze juf Marleen was blij op ons ze klas

    voor juf Marleen
    van petrouschka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag juf marleen
    de foto's zijn mooi
    ik vond de pieknieken heel leuk
    hoe zou de sint dit jaar nu komen?
    Weet je het al?
    ik niet

    jolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag juf Marleen

    ik vind alle foto's leuk

    britt

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Dag juf marleen
    sint was leuk zwmen eten piknik

    ik hou van je
    sven

    BeantwoordenVerwijderen