vrijdag 23 november 2012

week 11

Na de voorbije drukke weken wilden we wel eens een rustige werkweek!
Er waren deze week ook veel afwezigen, dus was het zelfs extra rustig...
Gelukkig is iedereen ondertussen weer gezond en wel terug op school!

Deze week was het voorleesweek. Juf las een paar boekjes voor en we oefenden om zelf voor te lezen aan de klas van juf Hilde. We kozen het verhaal "Kikker en het vogeltje". De kinderen die nog niet goed kunnen lezen zochten het filmpje van het verhaal op Youtube. Op woensdag kwamen de kinderen van de andere klas luisteren en kijken naar het verhaal.






Dinsdag zijn we gestart met een nieuw thema rond Sinterklaas en spelen.
Tijdens de les 'meten' kregen we per 2 of 3 een opdracht: letterkoekjes verdelen in bakjes van 150g, 5 liter water vullen voor het paard, de weg meten die Zwarte Piet moet afleggen, een Sinterklaas nabouwen in Lego, ... Iedereen werkte heel flink en rustig!







Er lagen een heleboel gezelschapsspellen in de klas. We leerden informatie zoeken op de doos: voor hoeveel spelers? Vanaf welke leeftijd? Hoe lang duurt het? ....
We leerden een paar nieuwe spellen spelen: "Vlotte geesten", "De beer is los",...: geen makkelijke spelletjes waar we veel moesten bij nadenken!
Op donderdagnamiddag was het een echte 'speelklas'. Juf Rita en meester Niels vonden het zo leuk dat ze bleven meespelen.




We begonnen ook met oefenen van de nieuwe Sinterklaashit: "Zwarte Pieten Style". Op 6 december laten we ons dansje zien aan Sinterklaas en de Pieten!
Alle foto's van de voorbije week kun je hier bekijken.



6 opmerkingen:

  1. hallo juf Marleen hetzijn mooie fotos
    ik vind het dansje wel leuk maar ik zweet.
    en ik vond
    het super leuke week.
    tot volgende week .
    daag van catherine goeie weekend.
    voorjuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag juf marleen
    ik vint het dansje ook leuk
    en de spelen
    het is mooi fotos
    van jolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo juf marleen
    ik hep de klas blog ge zien en ge leezen
    en vind de foto s mooi van ons klas
    ik vont het leuk een week in de scool
    ik vond het leuk een keer in de klas
    werken
    van petrouschka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben deze week een leuk dansje geleerd en heb het tijdens het weekend geleerd aan mijn broer Lars.

    Gr.

    Britt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag superklas van juf Marleen,

    Even vertellen dat ik het heel leuk vind om jullie Blog te lezen en te bekijken. Jullie maken er echt wel werk van om veel dingen te beleven en te leren in jullie klas. Ik ben blij dat ik er af en toe eens mag binnenwippen.
    En juf Marleen, je verdient een pluim!

    Wie zou dit nu toch geschreven hebben?

    BeantwoordenVerwijderen