vrijdag 24 januari 2014

week 18

We gingen verder op onze reis door de tijd. Deze week kwamen we bij de Romeinen. We zochten allerlei leuke weetjes in de boeken en leerden enkele moeilijke woorden zoals aquaduct.
Vooral de bad- en toiletgewoontes van de Romeinen vonden we interessant :-)


Op dinsdag geeft juf Anne van kine ons altijd een half uurtje houdingsoefeningen. Ze brengt dan ook een wervelkolom mee om te tonen wat er gebeurt met onze rug als we zware dingen optillen. Zo leren we hoe we dat het best kunnen doen.


Op woensdagmorgen starten Celine en Keana altijd met een uurtje fietstraining.

Er wordt ook goed geoefend met de euro's.

Stijn en Bryan leren om met z'n tweetjes, zonder hulp de 'melktoer' te doen.
Deze week ging juf Rita nog mee om een oogje in het zeil te houden, maar ze deden het al flink!


Donderdag bracht juf iets vreemds mee naar de klas: wortels van witloof. We zullen in de klas witloof kweken!
We moesten goed de instructies lezen en alles uitvoeren. Over 21 dagen kunnen we oogsten en proeven!


Vrijdag leerden  we de 'move tegen pesten' in de muziekles.
Met dit filmpje kun je thuis verder oefenen:

Klik hier voor alle foto's van deze week

5 opmerkingen:

  1. ik vond een heel leuk week groetjes Keana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey iedereen :-)
    Ik zie dat jullie een leuke week gehad heben .
    Jullie week ziet er kei leuk uit .
    Bij mij zo als gewoonlijk.
    Zeg eens tegen juf Rita dat ik nog eens wil bij haar lezen.
    Keana ik mis suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper funny lach en ik mis je veel onze vriendschap:-) :-) :-) :-) :-) :-) .
    Voor iedereen een Funny weekend .
    Ps tot in het zwembad .
    Groetjes van marsmelow meloen catherine.
    Ps geef meester Dries een gezzelge knufel en zeg tegen hem profiat met je vaderschap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo juf Marleen het is leuk om witloof te planten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vin get Luuk in de klas
    Thibo Matthys

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vond het leuk om te schaatsen
    celine Degroote

    BeantwoordenVerwijderen