donderdag 29 januari 2015

De filmkus

Vandaag is het gedichtendag! 

Het thema dit jaar is liefde. In de klas lazen we een oude liefdesbrief, bekeken we foto's van verliefde mensen, typten we gedichten uit, maakten we passende foto's bij het gedicht 'De filmkus', puzzelden we gedichten in elkaar met letterkaartjes en nog veel meer... En dit alles in naam van de liefde...

Filmkus
Verliefd kan heel oud zijn,
bij elkaar zo’n 130 jaar.
Gister zag ik opa met oma,
hij streelde door haar haar.

Zij lachte naar hem, en hij,
hij plukte bloem na bloem
in eigen tuin voor eigen vrouw.
En oma gaf opa toen een zoen.

Niet zo’n laf kort kusje
maar een filmkus op z’n mond,
zo een die wel uren duurt.
Ik stond genageld aan de grond.

Waren dat echt mijn opa en oma?
Ik vond het heel erg raar,
dat verliefd zo oud kon zijn,
bij elkaar zo’n 130 jaar.

Gedicht van Aad Meinderts



Kijk maar even mee!




'Gister zag ik opa met oma,
hij streelde door haar haar.'




'Zij lachte naar hem, en hij,
hij plukte bloem na bloem'






Geen opmerkingen:

Een reactie posten